Höst, tårta och bortglömd medmänsklighet.


Hej alla vänner osv.

Idag fyller min kära pappa hela 56 år. Det är absolut inte illa!
Jag och mamma har nyss gjort en fin höstig tårta som förhoppningsvis
smakar bra. (Ska tvinga Sebbe att fota den med sin iphone sen hähä)

Idag är det ju som sagt valdagen. Det som gör mig lite upprörd är dock
att under denna valtid har det varit så mycket tjaffs om "vilken sida man
står på
" och att man ska "rösta med hjärtat" osv. Men hurrni, vad hände
med medmänskligheten? Ska vi inte glädjas åt att vi faktiskt FÅR rösta och
att vi har möjligthet att få rösta på VAD VI SJÄLVA VILL. Iställte för att klanka
ner på andras åsikter?

Vad hände med yttrandefriheten? Blir så otroligt ledsen och besviken när jag
märker hur folk klankar ner på andras synsätt och ideologier. Bara för att något
är annorlunda så är det ju inte fel? Eller hur?

Jag är (om jag faktiskt får säga det själv) en generös och omtänksam människa.
Jag tycker att alla är lika värda och jag har absolut inte fördomar mot annat folk
bara för att de har en annan hudfärg eller något annat som jag själv inte har, skulle
aldrig falla mig in. Ändå är jag stolt moderat och röstar med MITT hjärta, min ideologi.
Och det mina vänner, är INTE fel. Så är det, och jag är nöjd & stolt över mig själv
och mina åsikter. Så låt mig få vara det också.

Förhoppningsvis så förstår ni min poäng med allt detta babbel, och jag hoppas att
vi inte ska behöva glömma bort att vi har yttrandefrihet och demokrati av en
anledning. Att vi inte glömmer att vi kan vara medmänskliga och ha ett öppet synsätt
oavsett om vi röstar rödgrönt eller blått.

mvh Sandra

Kommentarer
Postat av: frida

bra sagt sandra!

2010-09-19 @ 19:51:57
URL: http://rrenis.blogg.se/
Postat av: Emely

SV: jaaaa! det är itne länge kvar alltså! åh vad vi ska ha det trevligt! :D

2010-09-19 @ 20:16:24
URL: http://infrontof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0